سامانه حسابداری شهرداری ها

سامانه حسابداری شهرداری ها

ساماندهی مشکلات شهرداری های استفاده کننده از نرم افزار HESAB در سطح کشور
سامانه حسابداری شهرداری ها

سامانه حسابداری شهرداری ها

ساماندهی مشکلات شهرداری های استفاده کننده از نرم افزار HESAB در سطح کشور

24 - توصیه هائی برای حفظ و نگهداری اطلاعات :

اخیراً  توسط بعضی از کاربران درخواست بازیابی اطلاعات آسیب دیده براساس یادداشت شماره 6 گردیده است . لیکن پس از بررسی اطلاعات مشخص شده که فایل های ارسالی یا فاقد اطلاعات بوده اند و یا دارای اطلاعات کمی بوده اند و اطلاعات ثبت شده زیادی از بین رفته است ، فلذا همانگونه که در یادداشت های شماره 3 و 4 و 5  بیان شده ، رعایت مواردی به شرح ذیل نیز توصیه و بر اجرای آن تأکید می گردد ؛

الف : هر روزه و در پایان زمان ثبت اطلاعات از فایل های اطلاعاتی سال مالی به روش ذکر شده در یادداشت شماره 3 پشتیبان تهیه گردد .

ب :  حتماً  فایل های پشتیبان تهیه شده همراه با ذکر تاریخ تهیه پشتیبان نگهداری و بایگانی شود .

ج :  علاوه برنگهداری فایل های پشتیبان در درایوی غیر از محل نصب برنامه ، الزاماً  فایل های موصوف خارج از رایانه مورد استفاده و روی فلش مموری و سی دی ذخیره گردد .

د :  فایل های اطلاعاتی سنواتی که حساب ها بسته شده اند و دیگر نیازی به تغییر آنها نمی باشد ، حتماً  روی سی دی و درجای مطمئنی نگهداری شد .

 ﮪ :  در صورت استفاده مجدد از فایل هائی که روی سی دی ذخیره شده اند براساس یادداشت شماره 4 حتماً  فایل های مورد استفاده پس از کپی نمودن در شاخه osta یا اگر به نام دیگری تغییر داده شده ، قبل از ورود به ابزار کاربران و انجام عمل مرتب سازی از حالت readonly خارج شده باشند .

و :  رعایت نکات فوق موجب حفظ  اطلاعاتی که با صرف وقت و زحمات زیاد صورت گرفته ، خواهد شد و بازیابی اطلاعات با صرف کمترین هزینه و وقت صورت می پذیرد .

23 - چگونگی رفع مشکلات نمایش گزارشات و چاپ آنها :

در برخی از موارد  کاربرانی شکایت از این دارند که در مشاهده برخی گزارشات و یا چاپ اسناد و چاپ گزارشات دارای مشکل هستند . برای حل اینگونه اشکالات مواردی به شرح زیر می بایستی مورد توجه قرار گیرد ؛

الف :  فایل های اطلاعاتی که عناوین آنها به سال مالی ختم می شود ، همانگونه که در یادداشت شماره 19 نیز توضیح داده شده الزامأ این فایل ها می بایستی روی شاخه osta یا اگر به نام دیگری تغییر داده شده ، وجود داشته باشند . درصورت وجود آنها در خارج از محل موصوف با کنترل اطلاعات اینگونه فایل ها و مقایسه آن با فایل های درون شاخه osta  توسط افراد کارشناس و مطلع ، نهایتاً  از خارج از شاخه ذکر شده حذف گردند .

ب :  فایل های چاپگر که برای چاپگرهای سوزنی شامل lqlset.com – lqdset.com – fxset.com   می باشد و برای چاپگر لیزری نیز در یادداشت شماره 12 به تفصیل بیان شده ، حتماً  درون شاخه hesab واقع در fox25 و یا درون درایو مجازی H وجود داشته باشد .

ج :  از آنجائیکه فایل های چاپگر فایل های اجرائی هستند ممکن است ویروسی شده باشند ، فلذا  ضروری است حتماً  رایانه حسابداری ویروس کشی گردد . چون فایل های ویروسی در روند چاپ مشکل ایجاد می نمایند .

د  :  کاربرانی که برنامه را در ویندوز xp  یا ویندوز سون نصب نموده اند ، از یک برنامه آنتی ویروس مطمئن که مرتباً  روزرسانی می شود ، استفاده نمایند . چون ویروسی شدن رایانه ، برخی فایل های ویندوز که مورد نیاز برای اجرای برنامه HESAB  می باشد ، دچار مشکل نموده و مشکلاتی را برای مشاهده برخی از گزارشات حجیم ، همچنین برای چاپگر نیز مشکل ایجاد خواهند نمود .