در برخی از موارد کاربرانی شکایت از این دارند که در مشاهده برخی گزارشات و یا چاپ اسناد و چاپ گزارشات دارای مشکل هستند . برای حل اینگونه اشکالات مواردی به شرح زیر می بایستی مورد توجه قرار گیرد ؛
الف : فایل های اطلاعاتی که عناوین آنها به سال مالی ختم می شود ، همانگونه که در یادداشت شماره 19 نیز توضیح داده شده الزامأ این فایل ها می بایستی روی شاخه osta یا اگر به نام دیگری تغییر داده شده ، وجود داشته باشند . درصورت وجود آنها در خارج از محل موصوف با کنترل اطلاعات اینگونه فایل ها و مقایسه آن با فایل های درون شاخه osta توسط افراد کارشناس و مطلع ، نهایتاً از خارج از شاخه ذکر شده حذف گردند .
ب : فایل های چاپگر که برای چاپگرهای سوزنی شامل lqlset.com – lqdset.com – fxset.com می باشد و برای چاپگر لیزری نیز در یادداشت شماره 12 به تفصیل بیان شده ، حتماً درون شاخه hesab واقع در fox25 و یا درون درایو مجازی H وجود داشته باشد .
ج : از آنجائیکه فایل های چاپگر فایل های اجرائی هستند ممکن است ویروسی شده باشند ، فلذا ضروری است حتماً رایانه حسابداری ویروس کشی گردد . چون فایل های ویروسی در روند چاپ مشکل ایجاد می نمایند .
د : کاربرانی که برنامه را در ویندوز xp یا ویندوز سون نصب نموده اند ، از یک برنامه آنتی ویروس مطمئن که مرتباً روزرسانی می شود ، استفاده نمایند . چون ویروسی شدن رایانه ، برخی فایل های ویندوز که مورد نیاز برای اجرای برنامه HESAB می باشد ، دچار مشکل نموده و مشکلاتی را برای مشاهده برخی از گزارشات حجیم ، همچنین برای چاپگر نیز مشکل ایجاد خواهند نمود .