همانگونه که در ردیف 3 بیان شد ساده ترین روش تهیه پشتیبان ، تهیه کپی از فایل های اطلاعاتی اصلی و نگهداری آنها براساس تاریخ تهیه کپی می باشد ، لیکن در بخش ابزارکاربران با انتخاب گزینه { گرفتن پشتیبان } و تعیین مسیر که روی دیسکت و یا یکی از درایوهای رایانه به جز محلی که برنامه نصب گردیده ، امکان گرفتن پشتیبان میسر می باشد . معمولاً اگر مسیر انتخابی روی دیسکت باشد ، پس از پرشدن دیسکت ، سیستم دیسکت های بعدی را درخواست می نماید . این روش تهیه پشتیبان به علت وجود مشکلاتی شامل ؛ (( الف – تهیه و خرید دیسکت در بازار تقریباً مشکل بوده ، چون با آمدن CD و فلش مموری کمتر کسی روی دیسکت اطلاعات نگهداری می نماید . ب – نگهداری و حفاظت از دیسکت به سادگی CD و فلش مموری نمی باشد . ج – بازیابی اطلاعات از روی دیسکت نیاز به فایل restore دارد که تحت برنامه DOS 6.22 باشد که در حال حاضر دسترسی به آن بسیار سخت و اغلب دست اندرکاران برنامه های رایانه ای نیز به علت سهولت راهکارهائی که در نسخ ویندوز وجود دارد ، خیلی با آن مأنوس نمی باشند . )) دیگر چندان کاربردی ندارد ، فلذا برای اطمینان از تهیه پشتیبان که در ردیف 3 روی آن به صورت مبسوط توضیح داده شد ، علاوه بر سه فایل اصلی ذکر شده برای هرسال مالی ، فایل شناسائی سیستم به نام menu.dbf که برای تمام سال ها مشترک است ، نیز پشتیبان تهیه و نگهداری می شود . برای بازیابی اطلاعات نیز از سه فایل اصلی کپی شده با رعایت تاریخ استفاده و پس جایگزین نمودن آن در شاخه osta یا اگر به نام دیگری تغییر داده اید و نهایتاً ورود به برنامه حسابداری و انتخاب گزینه مرتب سازی در بخش ابزار کاربران ، اطلاعات بازیابی می شود .