سامانه حسابداری شهرداری ها

سامانه حسابداری شهرداری ها

ساماندهی مشکلات شهرداری های استفاده کننده از نرم افزار HESAB در سطح کشور
سامانه حسابداری شهرداری ها

سامانه حسابداری شهرداری ها

ساماندهی مشکلات شهرداری های استفاده کننده از نرم افزار HESAB در سطح کشور

17 - امکاناتی از برنامه حسابداری دارای بیشترین کاربرد :

هرچند کاربران با توجه به تجربه و سلیقه خود از بخش های مختلف برنامه استفاده های مختلفی می نمایند ، لیکن تجربه اینجانب نیز می تواند کمک مؤثری در بخش های متنوع برنامه بنماید که عبارتند از ؛

الف : در بخش ثبت سند

پس از ثبت یک ردیف سند تعدادی کلید میانبر ظاهر می شود که می توان عملیات ثبت اطلاعات را با سرعت زیادتری انجام داد . از جمله این کلیدهای معرفی شده کلید F10 می باشد . در زمان ثبت سند وقتی که در ستون ثبت کد حساب قرار دارید با فشار دادن کلید F10 می توانید محتوای یک یا چند سند مشابه را در سندی که مشغول ثبت آن هستید ، کپی نموده و عنداللزوم متن آن را ویرایش نمائید .

پس از ثبت یک ردیف سند ، در زمان ثبت سند وقتی که در ستون ثبت کد حساب قرار دارید با فشار دادن کلید F2 آخرین کدی که یک ردیف با آن ثبت شده ، تکرار می گردد و نیازی به جستچو و ثبت مجدد آن کد نمی باشد .

با قرارگرفتن روی هر کد ثبت شده در سند حسابداری و فشار دادن کلید ^TAB گردش اطلاعات آن کد را تا قبل از سند در حال ثبت مشاهده نمائید ، لیکن با فشار دادن کلید ^TAB اگر در سمت راست کد نمایش داده شده یک صفر وارد نمائید ، اطلاعات ثبت شده در سند در حال ثبت برای کد خاص نمایش داده می شود و اگر در سمت راست کد نمایش داده شده دو صفر وارد نمائید ، می توانید گردش حساب آن کد را تا سندی خاص که شماره آن را ثبت می نمائید ، مشاهده کنید .

ب : در بخش گزارشات

یکی از پرکاربردترین گزارشات برای کاربران  ، گزارش اجزاء حساب ها برحسب تاریخ  می باشد که  در  قسمت تشریحی می توان به آن دسترسی پیدا نمود ، در این بخش متنوع ترین گزارش از وضعیت های مختلف حسابها با کل سرفصل ها ، سرفصل خاص ، در مقاطع زمانی مشخص قابل مشاهده و چاپ می باشد . معمولاً استخراج اطلاعات برای ثبت در سیستم بودجه وزارت کشور در این گزارش قابل تهیه می باشد .

در صورتی که براساس مصوبات شورای اسلامی شهر مکلف به نوشتن دفاتر روزنامه و کل می باشید ، می توانید از خلاصه عملیات ماده 18 در بخش ترازها استفاده نمائید ، در این مبحث شما قادر خواهید بود تا 12 سند در طول سال به همراه یک سند افتتاحیه و یک سند اختتامیه استخراج و در پایان هر ماه در دفاتر روزنامه و کلی که توسط شورای اسلامی شهر پلمپ شده ، ثبت نمائید .

تهیه کاربرگ ده ستونی و هشت ستونی معمولاً  در شهرداری ها رایج بوده که با انتخاب گزینه کاربرگ در بخش ترازها در دسترس شما می باشد و معمولاً مورد درخواست حسابرسان نیز می باشد .

مغایرت گیری از حساب های بانکی یکی از مشکلاتی است که کاربران با آن در پایان هر ماه دست به گریبان می باشند ، هرچند ممکن است شما از امکانات این بخش استفاده کرده باشید ، لیکن اگر حساب بانکی شما نزد بانک ملی باشد ، با اخذ فایل از بانک ، می توانید پس از ایجاد پرونده مغایرت گیری برای یک حساب ، قبل از ورود به پرونده روی آن کلید F4 را فشار دهید ، در نتیجه سیستم اطلاعات دیسکت بانک با اطلاعات ثبت شده در سیستم حسابداری را کنترل و حاصل آن را با استفاده از کلیدهای معرفی شده برای شما نمایش داده یا چاپ می نماید .

یکی دیگر از کاربردهای زیاد گزارش مشاهدات در بخش تشریحی زمانی است که ممکن است شما اطلاعات مختلفی را برای یک شخص در کدهای متفاوت ثبت نموده باشید ، در این صورت با انتخاب این گزینه شما قادر خواهید بود تا با تایپ بخشی از عنوان مورد نظر یا شرح مورد نظر در گزینه های گزارش ، اشتباهات احتمالی را کشف و برطرف نمائید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد